Děti i široká veřejnost měli možnost si vyzkoušet řemesla a spoustu chytrých her

MAS Vizovicko a Slušovicko realizuje již čtvrtý projekt s názvem Naše škola – naše radost. Jelikož na území Vizovicka a Slušovicka působíme v této oblasti od roku 2016 není třeba projekt dlouze představovat. Projekt je zaměřen na spolupráci škol v území a rozvoj kvalitního vzdělávání dětí a žáků. Díky projektu podpořeného z OP JAK (spravovaný MŠMT) pak můžeme realizovat nejrůznější aktivity pro pedagogy, děti a také veřejnost. Toto jaro se nám podařilo uspořádat hned dvě zajímavé akce.

Spojení MAS Vizovicko a Slušovicko, Kulturního centra Vizovice a Nadačního fondu Řemeslo pomáhá,  přineslo do Vizovic téměř 60 profesionálů, kteří nejen předvedli aktuální trendy ve svých oborech, ale také sdíleli kouzlo své práce. Neděle 14. dubna 2024 nabídla program rodinám s dětmi. Následující pondělní dopoledne bylo věnováno třem stovkám žáků II. stupně základních škol, kteří měli možnost překonat stereotypy spojené s rozdělením řemesel podle pohlaví. Všichni účastníci měli možnost poznat různorodost tradičních i moderních řemesel, každý z návštěvníků si mohl vyzkoušet postavit dům z opravdových tvárnic, vyrobit si z cihlářské hlíny vlastní cihličku, seznámit se s ručním elektrickým nářadím a na stanovišti oděvníků se naučili vázat pánskou kravatu. Děti si mohly vyrobit zvířátko z vizovického pečiva, odekorovat kraslice, a ve venkovních prostorách si mohly vyzkoušet práci kováře.

V polovině května MAS ve spolupráci s Kulturní centrum Vizovice uspořádala Festival IQ Play. Účastníci si mohli vyhrát s novinkami mezi deskovými hrami a stavebnicemi. K učení hrou byly připraveny chytré hračky, dřevěné skládačky a Montessori pomůcky českého výrobce DomDom. Dopolední časy byly určeny mateřským a základním školám (téměř 500 dětí), odpoledne byla vítána i široká veřejnost. Věříme, že v dalších měsících a roce se nám podaří uspořádat řadu dalších úspěšných aktivit určených pro pedagogy, děti a žáky, ale také širokou veřejnost.

 

 

 

 

    Publikováno: